BELAJAR KENA IKHLAS~

tadi terdetik hati nak bukak iluvislam . tiba tiba terkeluar adab menuntut ilmu yang first skali die keluarkan ialah niat yang ikhlas

sabda rasullah
Sesiapa yang menuntut ilmu kerana selain daripada Allah SWT ataupun menghendaki menuntut ilmu (sebaliknya) selain daripada Allah SWT, maka disediakan tempat duduknya daripada neraka." [HR Tarmizi]

bagi aku niat pelajarlah yang selalu silap.sesetengah orang belajar sebab nak dapat PMR8A nak dapat straight a spm dan bla bla bla. . bagi aku , kite kene belajar sebab kita nak ilmu .kan allah ade kate belajar tu satu ibadah . kita belajar sebab kita nak ilmu . kita nak naikkan nama umat islam dan kita sedar yang ilmu yang kita dapat tuh akan membantu kita masa hadapan . .
tapi setengah orang dah terpesong dah niat diorang belajar.diorg belajar sebab nak dapat 8A dan sebagainya ..
aku x tau lah..nie pendapat aku overall ..kalau aku ade silao aku mintak maaf awal awal . nie cume pendapat

Comments

  1. tak pernah plak dgr hadith tu + tersentap bile bace entry ni. Nabilah, thanks for ingtkan. Comment la kat blog kite.

    Salam syg dr kazenmu = Zaza.

    ReplyDelete
  2. you should watch 3 idiots la yuna.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts