Sembang sembang sebelum Sahur

Assalamualaikum semua rakan rakan 💃


Sekarang ni dah pukul 4 :12 am. Ni bulan Ramadhan jadi aku berjaga ni sebab nak tunggu sahur la . Kalau tak makan kang aku kebuluran lapar so aku tunggu dan alang- alang boring ni aku teringat blog . Ape yang orang selalu tulis kat blog ah aku dah lupa the joy of blogging yang aku rasa dulu-dulu zaman aku kanak- kanak Ribena. Sekarang aku dah besar aku dah upgrade ke  neslo dah .😏
Harini dah hari ke berapa ramadhan pun aku dah tak ingat sebab sekarang ni tengah Finals so otak aku dah tak berfungsi dengan baik . Harini hari ape pun aku tak pasti yang aku tahu , esok tak de paper dan next paper 13/6. Ni memang syndrome normal bagi aku setiap kali musim final exam. Aku konfirm orang lain pun mesti macam aku.

Oh harini jugak , Gdragon buat concert solo dia dekat seoul . So tadi while going through the picture aku rasa bangga la dengan achievement dia. Dulu aku minat dia tak sangka dia akan stay lama macam ni dalam industri hiburan. aku minat bebodoh je , mungkin aku ni sebenarnya ade the eye for talent , mungkin sebenarnya aku patut bekerja dalam industri hiburan sebenarnya kan. Malaysia macam perlukan pakar je untuk bantu dia naikkan industri hiburan negara kita sebab malaysia punya entertainment industry dia tak strong la. Dia macam short  sangat . Talent tak di shinekan sewajarnya dan mungkin kebanyakkan orang berbakat ni , tak nak shine kan diri diorang dkt media pun sebab diorang tak nak terlibat dengan gossip2 kurang berkualiti yang industri kita selalu keluarkan dan fokuskan.

Dulu , dalam zaman 2010 dan kebawah , aku rasa hiburan kita masih okey la. waktu tu kita ada MC yang reliable tau yang kita tahu boleh buat penonton nak tengok show dia yakni Aznil haji nawawi , tapi as time passes by , aznil macam busy2 buat benda lain and now i rarely see him in the tv anymore. Drama masa zaman tu pun masih berkualiti tapi sekarang kadang2 aku tengok tv mengucap banyak kali terkejut kenapa cerita begini mampu keluar dekat tv. Apa kurang ke pembuat drama di malaysia ni. hmmmm.

Okay lupakan industri Malaysia , sebagai penghargaan dekat GD , aku nak letak la mv dia kat bawah post ni incase rakan2 ku ni nak tengok video dia .

Bye
Aisyahebat

Comments

Popular Posts